петък, 29 август 2014 г.

Графично лого (Graphically logo, pictorical logo)

Графично лого - илюстрация на буквален образ идентификатор за марка.
pictorical, iconic, символ, икона

Има професионална илюстрация има и професионален лого дизайн, а когато двете се обединят в едно се получава графично лого (илюстрована идентичност, лого графика). Ако се избяга от приликата с готово изкуство (clip art) можем да говорим за лого носещо уникален професионален имидж или за забавно корпоративно лого.
Графичното лого рисува форми със смела, семпла линия и с внимание към детайла. Характерни при него са линеен стил и реализъм за стилизиран, изчистен образ на нещо материално и подсилено с метафора (продукт, вещ, животно).
Целта на дизайнера проектиращ такова лого е да създаде бърза връзка за разпознаваемост на марката. Трябва да действа като чисто обяснение, неподвластно на езици и култури, интернационален графичен символ без ефекти и цветове, кодирана мисъл в плоска и смела форма с ясно послание. Графичното лого е метафора в прост образ говореща ясно за същността на марката.
В някои случаи типографията не е от значение за логото. Не е проблем в графичното лого да остане само знака, а текста да отпадне. Би трябвало да може да работи спокойно и без типография, но ако все пак има нужда от нея тя трябва да бъде толкова силна и индивидуална, колкото е и знака, но без да отнема нищо от него.
Този тип лого се абсорбира бавно, но след като вече е разпознато лесно се помни и прави бърза връзка с публиката си. Има големи възможности за уникалност както и риск за аматьорски вид, но попада в графата забавно лого. Притежава силен антропоморфен потенциал. Използва се от силни, смели, култови марки.

Графично лого (Graphically logo, pictorical logo)

Графично лого (Graphically logo, pictorical logo)

Графично лого (Graphically logo, pictorical logo)

Няма коментари:

Публикуване на коментар